Aktywne maluchy przy wspólnej zabawie, pozyskują sporo indywidualnych zręczności i doświadczeń

Kategorie Ciekawostki,Nasze dziecko
Wielu z nas zapewne pamięta – jak w dzieciństwie bawiliśmy się prawie do nocy na podwórku. Wtedy nie traktor zabawka a najzwyklejszy kijek i pomysłowość zastępowały wiele zabawek. Czasy gdy grano w „państwa miasta”, „kapsle” odeszły do lamusa. Z nostalgią wraca się do czasów zabawy w dom, gdy pączki lepiło się z piasku a zupę gotowało się z trawy.

Dziecko i zabawa

Autor: Haylee Sherwood
Źródło: http://www.flickr.com
Obecnie maluchy nie wyobrażają sobie życia bez telewizora czy komputera a hurtownie zabawek, dostarczają gotowe zabawki do przedszkola – pełna oferta. Przedszkole jest dla przedszkolaków miejscem, w którym mają okazję do zdobywania doświadczeń, od chwili gdy w szatni rozbiorą kurtkę i buty, aż do momentu, gdy wraz z rodzicami wracają z przedszkola.

Można wyróżnić sytuacje, w których przedszkolaki poznają dużo i efektywnie. Są to: zabawy żywiołowe i edukacyjne.

Jeśli ukazywana tu problematyka to Twoje hobby – wyraź opinię (http://www.bestbrain.pl/dorosli.php) na ten temat. Twój komentarz bez wątpienia dla redaktora się liczy.

Sytuacje zorientowane na wykształcanie umiejętności porządkowych, prace dydaktyczne oraz takie wydarzenia, w których uczestniczą dzieci w przedszkolu, np.: uroczystości, spacery, wędrówki. Dzieci lubią się bawić w przedszkolu klockami, traktorem, lokomotywą, zwierzątkami, z ochotą bawią się także na placu zabaw, a także lubią się uczyć i opisywać swoje czynności do karty pracy. Dodatkowo przedszkole organizuje dzieciom warunki do samodzielnego wykonywania zadań oraz stwarza dzieciakom możliwości wyboru dowolnej aktywności. Nauczyciele w przedszkolu włączają przedszkolaki do zabawy.

Stosują zagadki, ażeby zafrapować przedszkolaki przedmiotem zabawy. Dają przedszkolakom rady w trakcie rysowania. Opiekunowie w przedszkolu chwalą przedszkolaki, namawiają do działania, organizują pokaz prac swoich wychowanków.

drewniane zabawki

Autor: regan76
Źródło: http://www.flickr.com
Zwracają się do przedszkolaków po imieniu, by zaabsorbować konkretne dziecko, które nie chce słuchać poleceń. Przeprowadzają z przedszkolakami rozmowy siedząc z nimi w kółku.

Umieszczone tutaj uwagi spod linku to godne polecenia źródło informacji – z pewnością Cię zainteresuje, ponieważ tyczy się kwestii omówionej w tym tekście.

Stosują zmianę aktywności dzieci – rozmowa, zabawa ruchowa oraz śpiewanie piosenek, rysowanie, zabawa swobodna. Dzielą dzieci na zespoły, urozmaicają im zajęcia. Starsze przedszkolaki same wycinają oraz przyklejają na karton kolorowe wycinanki, podpisując własną pracę imieniem, młodsze dzieci malują gotowe obrazki.