Przyjemność jazdy to również odpowiednie zawieszenie, wytrzymałe na wstrząsy. Czy jest to aktualnie zapewnione?

Kategorie Transport i przemysłowe aktualności
Generalnie układy zawieszeń są już poznane, więc coraz ciężej obmyślić coś zupełnie przełomowego tym obszarze. Ale w ostatnim czasie ujawniła się koncepcja, która może to odmienić, gdyż stwierdzono, że być może korzystnie niektóre funkcje powierzyć układom pneumatycznym. Czy to działa?

naprawa auta

Autor: Sarah Stierch
Źródło: http://www.flickr.com

Układy pneumatyczne są od jakiegoś czasu tworzone przez projektantów maszyn. Wpływają na ruchy robocze koparek oraz innych maszyn roboczych. Co więcej, już trzydzieści lat temu konstruktorzy stosowali takie układy, jak poduszki pneumatyczne mgtrans do stłumienia nierówności. Zawieszenia powietrzne z reguły muszą poprawiać parametry trakcyjne samochodu. Takie rozwiązanie może zapewnić optymalną redukcję drgań i wstrząsów. Mogą więc poprawić dosyć znacząco komfort jazdy. Czemu tak właśnie jest? Odpowiedź jest dosyć oczywista.

A mianowicie, sprężony azot jest bardziej efektywny w wchłanianiu nierówności niż pozostałe środki. Pewną zaletą stosowania układu pneumatycznego jest niezmienny prześwit samochodu, niezależny od obciążenia. To powoduje, iż rozwiązanie to jest szczególnie chętnie używane w autach typu kombi. Stały prześwit pozwala na bardziej do przewidzenia zachowanie auta na zakrętach i mniejszy wpływ obciążeń na bezpieczeństwo jazdy. Poprawia to również aspekt wizualny korzystania z samochodu. Załadowane auto z przysiadającym tyłem wygląda nie za bardzo atrakcyjnie – zawieszenie z elementami pneumatyki pozwala tego uniknąć(sprawdź ofertę).

Co interesujące, w zawieszeniu pneumatycznym znane metalowe elementy sprężyste są zamienione na tzw.

Pragniesz ciągnąć dalej ciekawą treść? Zatem nic nie stoi na przeszkodzie – kontynuuj wentylatory chłodnicy na nowej stronie.

powietrzne worki, które nazywa się mieszkami. Mogą być one dość często zintegrowane z amortyzatorami pneumatycznymi, koniecznymi do normalnego i sprawnego funkcjonowania układu.

częsci samochodowe

Autor: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com

Mieszki wypełniane są przez kompresor, jaki jest napędzany albo z silnika samochodu, albo z układu elektrycznego auta. W dalszej kolejności tłok mieszka powietrznego łączy się z wahaczem, a wahacz z kołem. Każdy kolejny ruch koła w płaszczyźnie góra-dół powoduje ruch tłoka. Zawór poziomujący związany z ruchem wahacza troszczy się o stały pułap zawieszenia. Gdy zawieszenie jest obciążone i ściśnięte, układ pompuje kolejne dawki powietrza, a wypuszcza je w w chwili rozprężenia układu zawieszenia. W skład takiego układu wchodzą także sterownik, jaki steruje pracą pełnego zawieszenia oraz czujnik wysokości. Co więcej, w samochodach, w których kierowca może regulować wysokość zawieszenia, stosowane są elektrozawory zamiast zaworów standardowych.