Co zrobić, by nasze opony były w dobrym stanie jak najdłużej? O jakich rzeczach na pewno trzeba wiedzieć?

Kategorie Transport i przemysłowe aktualności
W końcu nadchodzi taki czas, kiedy trzeba naprawić oponę. Myślimy wtedy, jak to zrobić? Jak obchodzić się z ogumieniem naszego wozu, aby nie pogłębić mocniej usterki. Sporo napraw będzie dla nas zbyt trudna, w takiej sytuacji dobrze jest skierować swoje kroki do zakładu wulkanizacyjnego, na przykład naprawa opon, w niektórych zaś przypadkach możemy spróbować swoich sił.

opony - wymiana

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

Na początek warto przyznać, że dość zabójcza dla naszych opon jest ostre wchodzenie w zakręt oraz dość mocne hamowanie, tym bardziej w autach, jakie nie są wyposażone w przeciwpoślizgowy system ABS. Czasami nawet wystarczy jedno zbyt szybkie hamowanie na przyblokowanych oponach, żeby spowodować tak zwane “przypalenie” opon.

Opony (usługi GENT) po tego typu wyczynie są już niestety do wyrzucenia. Te same rezultaty w postaci miejscowego, szybkiego oraz silnego tarcia mogą przysporzyć źle działające hamulce, najczęściej w skutek nierównego zużywania się bębnów lub niewłaściwie ustawionych okładzin hamulcowych. Nierównie ścieranie czoła bieżnika może także wskazywać na zbyt nadmierne luzy w zawieszeniu lub też układzie jezdnym, jak również zużycie amortyzatorów. Jednostronne zużywanie bieżnika natomiast będzie świadczyć o braku właściwej geometrii zawieszenia.

Podoba Ci ten tekst? To super, sprawdź stronę czyszczenie dpf Szczecin pod tym adresem. Zobaczysz tam większą ilość informacji na podobny temat.

W dosyć zadbanych samochodach o dobrej kondycji technicznej, całkiem duży wpływ na trwałość opon ma dbałość o utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w ogumieniu. Przesadnie wysokie ciśnienie powoduje, iż z podłożem będzie współpracować tylko wewnętrzny pas czoła bieżnika. A to powoduje szybsze jego zużywanie. Natomiast za małe ciśnienie sprawia nadmierne odkształcenie się opony.

przechowalnia opon

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

W takiej sytuacji opona ma styczność z podłożem jedynie krawędziami czoła bieżnika, a te szybko ulegają starciu. Co najgorsze zniekształcenia boków opony będą skutkować podniesioną temperaturą i zniszczeniem konstrukcji. I jeszcze jedna uwaga na koniec. Nim założysz opony, przykładowo podczas
wiosennej zmiany opon, koniecznie je dobrze obejrzyj. Sparciała guma niestety dyskwalifikuje oponę, która nadaje się tylko na śmietnik – polecany artykuł. Tak zniszczona guma jest po prostu niebezpieczna, gdyż nie posiada żadnej przyczepności. Możemy tą sytuacje porównać do tego jakbyśmy jeździli po lodzie. Ten krótki tekst powinien nam uzmysłowić jak niebezpieczny jest nieodpowiedni stan naszego ogumienia.

Wiedz, że możesz odszukać informacje na omawiany wątek, zatem kliknij w odnośnik i przeczytaj tu (https://magazynauto.pl/wiadomosci/placimy-coraz-wiecej-za-samochody-uzywane,aid,1495) wiadomości, które są Ci potrzebne.

Jak widać to nie jedynie kwestia estetyki.