Wielu kierowców z przyjemnością dba o stronę wizualną swoich aut. Samochód myjemy zależnie od potrzeb. Zaraz za tym ma miejsce odkurzanie, pranie tapicerki czy wycieranie kurzu. bywa jednak, że nie pamiętamy o tym co znajduje się pod karoserią. A to błąd, albowiem ważne jest, aby czystość zachować także wewnątrz poszczególnych układów samochodu. W związku z tym wymagane są filtry, które spełniają różne zadania.

filtr oleju

Autor: Jeff Wilcox
Źródło: http://www.flickr.com

Jedne dbają o formę silnika (filtr powietrza, oleju oraz paliwa), inne czuwają nad redukcją emisji spalin (filtry cząstek stałych), jeszcze inne zatrzymują zanieczyszczenia w układzie powietrza, który krąży wewnątrz samochodu – filtry kabinowe: dowiedz się więcej. Filtry, jak każdy element, zużywają się wraz z upływem czasu.

Otwórz ten link (www.mastereducator.pl/certyfikat-kompetencji-zawodowych-kurs/). Na stronie zobaczysz ciekawe wiadomości na ten temat, opisane w artykule.

Jak często należy wymieniać te podstawowe elementy naszego pojazdu? Najmniej czasu powinna nam zająć wymiana filtra powietrza. Wystarczy jedynie sprawdzić rocznik, rodzaj silnika oraz numer części. Wymiana filtra powietrza powinna odbywać się raz w roku bądź po przejechaniu 10–20 tys. kilometrów. Podczas wymiany filtra powietrza warto pomyśleć nad wymianą oleju w silniku. Razem z nim zwykle wymienia się filtr, który przeważnie znajduje się w plastikowej obudowie obok silnika. Zalecamy by wybierać filtry (więcej) oleju popularnych firm, albowiem od jakości produktu uzależniony jest stan jednostki napędowej, zobacz: Wymiany filtra należy dokonywać podczas wymiany oleju, czyli raz do roku bądź po przejechaniu 10–20 tys. kilometrów. Zadaniem filtra paliwa jest ochrona przed zanieczyszczeniami. Obecnie, zarówno silniki diesla, jak i benzynowe są bardzo czułe na zanieczyszczenia w paliwie, dlatego dbajmy o regularną wymianę filtra, która powinna odbywać się w zakresie od 15 do 50 tys. kilometrów.

Filtr kabinowy również mamy szansę wymienić samodzielnie. Trzeba to robić zazwyczaj raz w roku tudzież po przebyciu 15 tys. kilometrów. Oznaką zużytego filtra przeciwpyłowego są zaparowane szyby oraz nieprzyjemny zapach zapach stęchlizny wydobywający się z nawiewów. Zadbajmy zatem o filtry, a pozwoli nam to na bezawaryjną eksploatację pojazdu.