Czym trudni się elektryk samochodowy

Kategorie Transport i przemysłowe aktualności
Kilkadziesiąt lat temu każdy dobrze znał czym zajmuje się elektromechanik samochodowy, jak też co wchodzi w obszar jego obowiązków. Z upływem lat dużo się zmieniło. Dzisiaj – ze względu na olbrzymi rozwój inżynierii – konieczne stało się utworzenie nowej dziedziny motoryzacji, jaką jest elektronika automobilowa. Stawia ona przede wszystkim na stosowanie fachowego ekwipunku diagnostycznego oraz posiadanie olbrzymiej wiedzy dotyczącej konstrukcji modułów montowanych w najnowocześniejszych wozach jak też ich silnikach.

motoryzacja

Autor: Jorge de la Llama
Źródło: http://www.flickr.com
Duży wpływ na jej powstanie miał rok 1988 w którym to wprowadzono w życie 3 wyznaczniki tyczące się konstruowania wozów. Przede wszystkim ustalono, iż wszystkie auta obligatoryjnie muszą być zaopatrzone w układ autodiagnostyczny. Następnie w każdym wozie muszą pojawić się kontrolki sygnalizujące usterki motoru. Po trzecie kody awarii muszą zostać zapamiętane poprzez mieszczące się w samochodzie sterowniki.

Ponadto stwierdzono, iż w samochodach będą pojawiać się rozmaitego typu moduły jak też czujniki, mające zapewnić większe bezpieczeństwo podczas jazdy jak też (nowe przyczepki samochodowe – patrz więcej) poprawić wygodę podróży. To z kolei przyczyniło się do podwyższenia zapotrzebowania na sporządzenie programów sterujących jak też rozszerzanie typów sterowników.

Na skutek wszystkich tych zmian powołano do istnienia elektronikę pojazdową, dającą bez liku różnorodnych opcji w zakresie wykonywania nowych produktów jak też ich ulepszania. Najogólniej powiedziawszy, elektronika samochodowa skupia się na wszystkim, co powiązane z pracą motoru, funkcjonowaniem układów sterujących i podzespołów. Działania

motoryzacja

Autor: iStock
Źródło: iStock

które wchodzą w jej zakres to: programowanie, diagnostyka komputerowa, kodowanie sterowników, adaptacje, flashowanie sterowników oraz chip tuning. Czym jest chip tuning? To nic innego jak przeróbka oryginalnego programu, który to znajduje się w sterowniku napędu.

Wyróżnić można 2 dwie metody programowania, mianowicie: poprzez złącze diagnostyczne, a również na wymontowanym sterowniku motoru. Każdy przebieg takich przemian musi zostać nadzwyczaj starannie opracowywany oraz dobierany indywidualnie do danego rodzaju napędu. Po co się to robi? Po zmianie czterokołowiec powinien lepiej się sprawować. Zwiększy się jego dynamika a także zdobędzie dodatkową moc w rezultacie czego nastąpi zmniejszenie spalania.