Chcesz mieć garaż, ale nie wiesz jaki wybrać? Być może nasz przewodnik pomoże ci dobrze wybrać

Kategorie Transport i przemysłowe aktualności
Planujesz budowę garażu, lecz nie wiesz co będzie najlepsze? Ogólnie to nad wybudowaniem garażu trzeba już myśleć we wczesnym etapie projektowania domu. Im wcześniej to ustalimy, tym więcej czasu oraz gotówki zaoszczędzimy. A w konsekwencji, oszczędzimy sobie kłopotów.

garaże przydomowe

Autor: www.wawsystem.pl
Źródło: www.wawsystem.pl
Jakie więc mamy bramy garażowe? Jeden z najbardziej znanych modeli to brama rozwieralna (skrzydłowa). Jest to rozwiązanie najstarsze, bardzo podobne z wyglądu do zwykłych drzwi. Istnieją jedno – albo dwuskrzydłowe. Otwierane na zewnątrz jedno skrzydło zajmuje sporo miejsca i zawadza podczas parkowania. Dlatego musimy pomiędzy garażem a płotem zostawić długi podjazd, najlepiej jak będzie to szerokość bramy plus długość auta. Mniejszą ilość miejsca wymagają bramy dwuskrzydłowe, z tego powodu są częściej kupowane.

Kolejnym typem jest brama uchylna (płytowa). Docelowo stworzona na jeden pojazd, jej szerokość nie przekracza z reguły trzech metrów, a wysokość do 2-3 metrów. Istnieją również wrota garażowe o szerokości 4 lub 5 metrów, ale istnieje niewiele firm, które je robią. Czy mamy szansę na taką bramę garażową? Zależnie od tego, jaki to producent bram garażowych, musimy się zawsze o to spytać. Konstrukcja takich garażowych uchylanych może być płytowa lub ramowa (. Pierwsza, czyli płytowa, to konstrukcja z blachy która jest usztywniona płaskownikami stalowymi. Jej zewnętrzna warstwa jest zbudowana z ocynkowanej blachy stalowej, która jest pokryta poliestrem. Ramową konstrukcję bramy stanowi stalowa albo drewniana rama. Możemy ją wypełnić blachą ze stali pokrytą poliestrem, deskami drewnianymi, a także obiciem ze sklejki.

garaż podziemny

Autor: Kool Cats Photography over 3 Million Views
Źródło: http://www.flickr.com

Kolejnym rodzajem są bramy zrobione z segmentów (sekcyjne). Dobre są dla garaży, gdzie wyjazd jest od razu na ulicę. Jest tak, bo podczas otwierania nie wychodzą przed budynek, nie wadzą w związku z tym w manewrowaniu samochodem nawet na podjeździe łukowym. Następny typ – bramy – więcej w tym serwisie – rolowane, są zbudowane z poziomych profili dwuściennych, które są wypełnione bezfreonową pianką poliuretanową. Połączone są na pełne lub zaczepy z otworami .

Masz jeszcze sekundę? Jeżeli tak, to namawiamy Cię do kolejnej witryny, gdzie wyszukasz pouczające posty – kliknij w link regeneracja wtryskiwaczy wrocław.

Brama tego typu otwiera się ze skrzynki zawieszonej bezpośrednio ponad wjazdem do garażu. Tak więc do jej zamontowania niezbędne jest chociaż 30 cm z szerokości nadproża. Możemy je zamontować na dwa sposoby – z zewnątrz, czyli przed otworem albo za otworem, to znaczy wewnątrz. Po bokach otworu należy zostawić odpowiednią ilość miejsca – o szerokości kilkudziesięciu milimetrów.