Jaką bramę do garażu kupić? Jakie są typy? Które rokują najlepiej?

Kategorie Transport i przemysłowe aktualności
Zakup bramy garażowej w ogóle nie jest taki łatwy. Tradycyjne dwuskrzydłowe modele rozwierne przechodzą powoli do historii, są jednak rzadziej wybierane. Są niezbyt komfortowe, ich otwieranie oraz zamykanie wymaga ręcznego obsługiwania każdego skrzydła pojedynczo. Oprócz tego, otwieranie skrzydeł tego typu bramy wymaga dużej ilości przestrzeni na podjeździe. Przez to jeśli mamy krótki pojazd jest to problemem. Trzeba w związku z tym szukać innych rozwiązań.

Miejsce takich bram często w związku z tym zajmują typy uchylne oraz segmentowe. Z łatwością dobierzemy do nich siłowniki, które ułatwiają ich otwieranie bez potrzeby wysiadania z samochodu. Tego typu bramy dostępne są w różnych rozmiarach, a także typach wykończeń, przez co bez problemu znajdziemy model, który będzie pasował do rozmiarów garażu lub wyglądu domu np. . Do wyboru są także bramy rolowane, zwijają się na bęben znajdujący się pod sufitem lub blisko wjazdu do garażu.

Jeżeli masz chęć zdobyć większą ilość informacji na ten temat, to notka spod linku (motoargo.pl/) także takie informacje ma, zatem kliknij tu, aby je poznać.

Potrzebują one natomiast naprawdę sporo wolnej przestrzeni nad porożem. Są również bardziej kosztowne niż bramy uchylne czy segmentowe. te pierwsze to bardzo trwały rodzaj. Ich najistotniejszym elementem jest skrzydło, które porusza się na specjalnych rolkach po umieszczonych wewnątrz garażu szynach. Tego typu skrzydło bramy uchylnej co prawda jest trochę ciężkie, lecz do jego otwierania nie jest wymagane sporo siły. A to przez to, że mechanizm bramy ma sprężyny, które upraszczają jego obsługę. Jeśli zdecydujemy się na wybór takiej bramy powinniśmy sprawdzić czy jest fabrycznie połączona z ościeżnicą, to powoduje, że jej montaż zajmie mniej czasu. Trzeba też wiedzieć, że podczas otwierania oraz zamykania skrzydło bramy uchylnej wystaje trochę poza obrys garażu. Sprawdź:

brama garażowa

Autor: Hörmann
Źródło: Hörmann
To oznacza, iż powinniśmy wygospodarować mniej więcej 1-1,5 metrów na podjeździe. Bramy segmentowe zbudowane są ze złączonych razem paneli, które wypełnione są pianką poliuretanową. Robi ona izolację termiczną jak i dźwiękową bramy. W momencie otwierania i zamykania skrzydło przesuwa się wzdłuż zainstalowanych w środku garażu prowadnic i chowa pod sufitem. Dzięki swej budowie brama zagina się i nie zajmuje za wiele przestrzeni na podjeździe. Dobrze jest tego typu bramy kupować w autoryzowanych sklepach, jak bramy garażowe.