Cały stres dnia codziennego daje o sobie znać akurat w nocy. Czasem nie możemy zasnąć niezwykle długo, nieraz zasypiamy, lecz nasz sen bywa niespokojny i budzimy się co pewien czas, a w rezultacie rano czujemy się totalnie wyczerpani.

Salon w stylu industrialnym

Autor: Magdalenie Borowiak
Źródło: B.M. Polska Sp. z o. o.
Nie pomaga ani komfortowo ułożona poduszka, ani przewietrzenie pokoju przed snem. Wszystko okazuje się niewystarczającym zabiegiem do tego, aby porządnie się wyspać i wstać wypoczętym i w pełni sił. Po pewnym czasie sięgamy po witaminy, które pomagają dość szybko zasnąć, lecz na dłuższą metę i to nie okazuje się właściwym sposobem. Organizm przywyknąć do nich i potem bez nich nie zaśniemy – po co nam to? Ty też masz takie kłopoty? Na początku było niekomfortowe łóżko, potem zła poduszka, kolejnym razem kołdra (tutaj więcej)? To nie w nich szukaj problemów, ale w samej Tobie. Czy przed snem myślisz o wszystkich obowiązkach, które musisz wykonać kolejnego dnia? Masz jakiś problem, być może nawet błahy, ale nocą urasta do rangi tragedii ? Takie rzeczy właśnie zaburzają nam spokojny sen. Nie poduszka, nie łóżko, lecz nasze zdenerwowanie i brak umiejętności pozbycia się stresu. Zamiast więc stale wymieniać wyposażenie sypialni, zapisz się na jogę, wyjdź na spacer wieczorem, lub też nawet pobiegaj – a prędko zauważysz, iż naprawdę jest możliwe bardzo szybko zasnąć , przespać całą noc i wstać świetnie wypoczętym. Nie myśl przed snem o niemiłych sprawach, ale o czymś miłym.
mycie okien
Spróbuj się zrelaksować przed pójściem spać, nie oglądaj filmów trzymających w napięciu – one też potrafią mimowolnie rozbudzić w nas niepokój.

Najwłaściwiej by było, aby telewizor zniknął z sypialni. Zobaczysz, iż zupełnie nie potrzebujesz witamin, by bardzo szybko zasnąć i wstać całkowicie wypoczętą.