Gazetki ofertowe to nic innego, jak reklama sieciowych hipermarketów

Kategorie Na świecie
Dawnymi czasy, kiedy na osiedlach w większych miastach otwarty był raptem jeden, góra dwa sklepiki spożywcze, kupujący nie mieli zbyt dużego wyboru i zmuszeni byli zdawać się na to, co znaleźli w tych sklepach. Z innej jednak strony wszyscy znali się między sobą i każdy dobrze wiedział co można znaleźć u lokalnego sklepikarza na półkach.

Market

Autor: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com
Efektem tego żaden szanujący się sprzedawca nie mógł pozwalać sobie na nadużycia, bowiem od razu rozniosłoby się to w okolicy szerokim echem. Od kiedy w każdym przeciętnym miasteczku na każdym rogu można znaleźć sklep spożywczy któregoś z wielu przedstawicieli światowych koncernów, rozgrywa się między nimi nieustanna walka o klienta. Najbardziej znamiennym wyrazem tejże walki są ceny, cięte niekiedy do granic możliwości. Jednak żeby przyciągnąć kupujących, muszą oni mieć świadomość, że w konkretnym miejscu kupią interesujące ich produkty w konkurencyjnej cenie. A to zadanie nie jest łatwe. Przy tak dużej konkurencji oraz cenach które zmieniają się prawie codziennie ciężko jest dotrzeć z bieżącą informacją do jak największej liczby potencjalnych kupujących. A bez tego nawet najlepsze ceny i doskonała oferta nie przyniosą pożądanego skutku w postaci rosnącej liczby klientów. Stworzono więc gazetki promocyjne przykładowo .

Gazetki promocyjne to najkrócej mówiąc reklama sieciowych hipermarketów, które mogą sobie pozwolić na to, by co kilka dni układać prezentację setek produktów, następnie drukować je na kilkunastostronicowych gazetkach w wielkich nakładach i dalej rozprowadzać wśród okolicznych domów. Jak można się domyślić, to bardzo kosztowna procedura, zatem nie każdy sklep może sobie na nią pozwolić.

Dlatego warto zwrócić uwagę na elektroniczne gazetki promocyjne. Zwykle są to wirtualne odmiany gazetki drukowanej, ale zdarzają się także promocje istniejące jedynie w tym wydaniu. Często mają one postać newslettera i w tej wersji mogą być nieakceptowane przez wielu internautów, którzy uznają je za zbyt natrętną postać oferty. Gazetki promocyjne w postaci drukowanej da się bowiem obejrzeć w dowolnym momencie lub zupełnie nie zwracać na nie uwagi.