Jakie wady i zalety ma reklama telewizyjna, czemu jest ona tak popularna.

Kategorie Materiały dodatkowe
Niewiele można znaleźć telewizyjnych kanałów, na jakich nie byłyby wyświetlane żadne reklamy. Telewidzowie są już przyzwyczajeni do tego, że nadawane programy przerywane są nawet kilkunastominutowymi blokami reklamowymi, podczas których spokojnie można nie tylko wypić herbatę, ale nawet zjeść całą kolację.

Niestety media muszą w jakiś sposób na siebie zarabiać, a że podstawowym źródłem ich zarobku właśnie są reklamy, to telewidzowie muszą z tym żyć. Pozostaje jeszcze zapytać o to, jak skuteczne są takie reklamy, bowiem wiele osób ich po prostu nie ogląda, zajmując się w tym czasie czymś innym. Ale to już jest zmartwienie ludzi, którzy są odpowiedzialni za ramówkę i wyznaczenie przerw na reklamy. Co wcale nie zmienia tego, że reklama telewizyjna nadal uznawana jest za jedną z najbardziej skutecznych, zwłaszcza w świetle możliwości dotarcia do kilku milionów potencjalnych klientów. Ciekawe imprezy kulturalne czy sportowe będą przyciągać przed odbiorniki naprawdę duże ilości telewidzów, więc reklamy puszczane w tym czasie dają dużą skuteczność

wizja - muzyka

Autor: Tomasz Ośmiałowski
Źródło: http://www.flickr.com

. Przykładowo w porównaniu z reklamą prasową plusem też będzie to, że w czasie emisji takiego spotu zawrzeć można stosunkowo dużo informacji. Dodatkowo dzięki oddziaływaniu zarówno obrazu jak i dźwięku można w skuteczniejszy sposób oddziaływać na telewidzów.

Bez względu na to, co będzie się reklamować w telewizji, aby spot był skuteczny, to musi być ciekawy i oryginalny. Bierze się to z tego, że obecnie ludzie bombardowani są cały czas najróżniejszym przekazem reklamowym, i jeżeli takie spoty nie będą się w jakiś sposób wyróżniały, to wielu ludzi zwyczajnie nie zwróci na nie żadnej uwagi – . Za to jeżeli jakiś spot będzie ciekawie nakręcony i dość oryginalny, to ma duże szanse za zaistnienie na trochę dłużej w pamięci telewidzów. Do telewizyjnych reklam często zatrudnia się znanych aktorów, celebrytów czy sportowców, jacy swoją obecnością zagwarantować mają skuteczność reklamy. W niejednym przypadku daje to efekty, ponieważ znana twarz reklamująca różne produkty z pewnością bardziej może zachęcić do zakupu, niż ktoś całkowicie nieznany. Niestety reklama telewizyjna ma też jedną zasadniczą wadę, a mianowicie jest dość droga. Już sama produkcja spotów reklamowych, zwłaszcza przy zatrudnieniu znanych osób i nagrywaniu przez lepsze studio będzie sporo kosztować.

Do tego będą dochodzić koszty wyświetlania, które w przypadku godzin z największą oglądalnością także do małych nie należy. Dlatego też najczęściej korzystają z niej większe marki, które działają na rynku krajowym i mają finansowe możliwości na to, żeby w ten sposób reklamować swoją ofertę.