Bardzo skuteczna część reklamy, to e-marketing

Kategorie Bez kategorii
Zasadniczo e – marketing kojarzony jest przez przedsiębiorców z pozycjonowaniem stron. W dużej mierze nie odbiega to stwierdzenie od prawdy, jednak warto wiedzieć, że to dużo bardziej złożona forma marketingu. Głównym polem działalności znawców e – marketingu jest oczywiście internet. Najstarszą formą sieciowego marketingu był tzw. mailing, polegający przesyłaniu reklam za pomocą poczty elektronicznej.

Początkowo tego typu maile nie miały zbyt interesującej formy wizualnej. Jednak szybki rozwój internetu sprawił, że reklamodawcy wkrótce otrzymali interesujące rozwiązania. Niedługo potem zyskały sobie popularność banery internetowe.

kliknij

Źródło: http://ebookred.pl/

Nadal są to niezwykle popularne elementy e – marketingu. Koszty takiej reklamy nie są dziś bardzo wysokie. Oczywiście wszystko zależy od dwóch elementów: popularności serwisu internetowego, na którym chcielibyśmy zamieścić reklamę , jak również od wielkości banneru. Im większy pasek graficzny, tym bardziej wygórowana cena. Dodatkowo ma znaczenie ilość kliknięć, jak również czas zamieszczenia komunikatu.

Mailing i Newslettery nadal są dość powszechnymi formami marketingu bezpośredniego (będąc w temacie sprawdź top solutions opinie), jednak ustawa antyspamowa, dotkliwie ograniczyła dostępność adresów mailowych klientów. Nowym rozwiązaniem może być również zamieszczanie reklamy w czasopiśmie. Koszt jest zapewne większy, ale w zamian możemy dotrzeć do dedykowanej grupy odbiorców.

Rozpowszechnianie stron internetowych polega przede wszystkim na ich pozycjonowanie, czyli podbijaniu ich miejsca w wyszukiwarkach. Naturalnie gigant Google, również czerpie duże zyski reklam i oferuje odpłatne sposoby, tzw. Google Adwords. Mimo tego dużo prywatnych firm w miastach, jak: Warszawa, Kraków, Katowice, specjalizuje się w marketingu SEO.

Obecnie marketing sieciowy napędzają portale społecznościowe, przykładowo facebook, które dają możliwość tworzenia specjalnych profili. Zaś dla indywidualnym użytkownikom wyświetla się sprofilowane reklamy. Daje to pewne pole do manewru autorom i wydawcom ebooków. Wiele z nich jest do ściągnięcia za free, a portale społecznościowe, doskonale się nadają do ich dystrybucji.

Co na to konsumenci? Koniec końców chronią się przed ogromem reklam, jak potrafią lub w końcu są na nie obojętni.

Prawie wszyscy codziennie przeszukując internet, nie widzi już mnóstwa wyskakujących okienek. Zwyczajnie je ignorujemy. Stąd też kłopot specjalistów od e- marketingu – jak przykuć uwagę konsumentów i zrobić reklama, która poruszy właściwej grupy odbiorców.